Monday, March 14, 2011

Empangan Batu tempat yang sangat aman..

Permandangan daripada tempat perhentian pertama di Empangan Batu
Kedudukan Empangan Batu
Jalan ke Empangan Batu
Sebelum kami ke Sungai Sendat, kami telah berhenti di Empangan batu (alang-alang dah lalu kan..). Terdapat dua perhentian di Empangan Batu ini, kami berhenti pada dua-dua perhentian kerana ingin menikmati permandangan disini. Di Empangan Batu, banyak aktiviti yang boleh dilakukan antaranya memancing merupakan aktiviti yang utama disini. Ramai pengunjung yang datang untuk memancing selain daripada berkelah. 
Aktiviti lain juga adalah jika anda merupakan jurugambar, boleh membuat Empangan batu sebagai latar belakang kerana ia mempunyai permandangan yang sangat cantik berlatarbelakangkan air yang luas. 
Sesiapa yang ingin ke Empangan Batu boleh melalui jalan dari Batu Caves dan akan nampak papan tanda ke Empangan Batu. Dari Batu Caves,cume 2500 meter sahaja untuk sampai ke Empangan Batu. 
Jurugambar menangkap gambar pengantin yang berlatarbelakangkan permandangan semulajadi
Memancing adalah aktiviti utama disini



Empangan Batu dari jauh
Jika anda merancang untuk memancing, disini tempat yang sesuai. Walaupun keadaan panas tetapi anda tidak akan merasa panas kerana terdapat pokok-pokok yang akan menjadi tempat berteduh anda. Kebanyakkan pengunjung yang datang ke Empangan Batu membawa alat memancing mereka sendiri. Selain daripada memancing, anda juga dapat melihat Empangan Batu yang cantik. 
Tempat perhentian yang kedua di Empangan Batu
Banyakkan joran pengunjung yang memancing disini.

Jadi, ajak keluarga, kawan-kawan atau sanak-saudra untuk meluangkan masa di Empangan Batu dan bersuka-ria di Sungai Sendat. Masa bersama keluarga adalah masa yang tidak akan dilupakan sampai bila-bila. 
Permandangan yang luas
Marilah ke Sungai Sendat! =)

1 comment: